Holla Advocaten stapt over op spraakherkenning door de inzet van BigHand

Door persoonlijk en efficiënt werken behoort Holla Advocaten tot de absolute top van de advocatuur in Nederland. BigHand levert een belangrijke bijdrage aan deze werkwijze.

Eindhoven, juni 2014. Holla Advocaten is, met 60 advocaten vanuit de vestigingen Eindhoven, ‘s-Hertogenbosch en Tilburg, al jaren een trouwe en prettige klant van BigHand. Hun slogan ‘Hoogst Persoonlijk’ is niet alleen van toepassing op de relatie met hun cliënten, maar volgens het team van BigHand ook op hun leveranciers.

Zo ook begin van het jaar toen sales director Juul Leijnse van BigHand uitgenodigd werd voor een persoonlijk gesprek. Het werd een open conversatie met als insteek een strategische samenwerking tussen Holla Advocaten en BigHand. Het doel van Holla Advocaten voor 2014 is niet alleen persoonlijk contact, maar ook efficiënte communicatie (intern en extern) zodat meer werk verzet kan worden in minder tijd, waardoor met de huidige secretariële ondersteuning een groei in juridische diensten gerealiseerd kan worden. Enige tijd geleden zijn hiervoor door Holla Advocaten al voor alle advocaten die met BigHand via de desktop dicteerden, licenties aangeschaft om onderweg via de smarthphone werk in te sturen. Met de stem worden taken, opdrachten of teksten ingesproken en op basis van prioriteit door het secretariaat opgepakt. Kortom, locatieonafhankelijk toch taakgedreven werken.

Eén van de onderdelen van het advies van BigHand na het gesprek was, om naast mobiel dicteren ook aan de slag te gaan met BigHand Go, de eerste digitale dicteerapp voor de iPad. Een mooi verlengstuk voor dicteren op de smartphone, met nog meer mogelijkheden zoals toevoegen van documenten en uitgebreide profilering. Deze combinatie zorgt ervoor dat de advocaten van Holla op ieder geschikt moment hun dictaten kunnen inspreken. Het advies bestond daarnaast ook uit het integreren van spraakherkenning (Dragon 12.5) binnen de bestaande BigHand omgeving, het installeren van BigHand Analytics, want immers meten is weten, en de upgrade naar BigHand 4.5.

Al deze aanbevelingen zijn onlangs gerealiseerd. Zo is Holla Advocaten als een van de eerste advocatenkantoren uitgerust met de laatste versie van BigHand, waarbij het kantoor onder andere verzekerd is van ondersteuning van de nieuwste platformen en versies en verbeterd geluids- en spraakherkenningskwaliteit. Ook is spraakherkenning (zowel Nederlands- als Franstalig) na een zorgvuldige testperiode in gebruik genomen. Juul Leijnse, ‘Holla Advocaten gaat aan kop met deze vernieuwende technologieën. Spraakherkenning heeft als voordeel dat er een significante tijdswinst en efficiëntieslag gerealiseerd kan worden. Het dictaat van de advocaat wordt meteen uitgetypt aangeleverd aan het secretariaat. Dat betekent dat de secretaresse zich uiteindelijk puur sang bekommert om opmaak en uiteindelijk redigeerwerk en de advocaat zelfvoorzienender wordt. Voor Holla Advocaten een mooie slag in efficiënt werken.’

Robert van Muijen, CEO  van Holla Advocaten, licht toe, ‘We zijn een advocatenkantoor anno nu en we maken gebruik van alle hedendaagse mogelijkheden die  IT ons biedt. Zo draait onze omgeving in een private cloud (Terminal Server) omgeving en staan we open voor de mogelijkheden die de technologie ons biedt. Het kan zo simpel zijn. Kijk naar BigHand, door de stem efficiënter in te zetten krijgen we als kantoor echt meer gedaan in minder tijd. Dicteren, onderweg werk in sturen, spraakherkenning,  dit alles leidt tot efficiënte werkprocessen. We kunnen documenten van en naar onze cliënten sneller verwerken en dat levert voor iedereen een voordeel op. De volgende stap? Samen met BigHand kijken naar de integratie met Fidura Enterprise (Kluwer). Als je het mij vraagt zijn we weer een stap verder in de richting van snellere documentproductie,  en dat met een minimale investering.’

Over BigHand

De BigHand-groep ondersteunt meer dan 200.000 professionals wereldwijd in meer dan 1650 organisaties, en heeft kantoren in Chicago, Eindhoven, Londen, Sydney en Toronto. De spraakverwerkings-technologie van BigHand combineert digitaal dicteren tijdens het werk, smartphone-applicaties en spraakherkenning, en biedt de juridische markt een technologie die juristen in staat stelt met behulp van hun stem meer werk te verrichten en tegelijkertijd de bedrijfsefficiëntie te verhogen en de vaste kosten te verlagen. Meer informatie vindt u op www.bighand.com.

De Lexxyn Groep: ICT voor de juridische praktijk

BigHand maakt onderdeel uit van de Lexxyn Groep: een samenwerking tussen bedrijven met uiteenlopende ICT-diensten voor de juridische sector. Samen leveren zij een compleet spectrum aan ICT-oplossingen: van kantoorautomatisering, cloud-computing en webdiensten, tot telecomdiensten en speciaal voor de juridische praktijk ontwikkelde software.

Over Holla Advocaten

Holla Advocaten is een advocatenkantoor dat zich heeft gespecialiseerd in dienstverlening voor grotere ondernemingen, MKB-bedrijven, overheden, not-for-profit organisaties, zorginstellingen en particulieren. Vanuit de vestigingen in Eindhoven, ’s-Hertogenbosch en Tilburg wordt de markt bediend met gespecialiseerde advocaten. Holla Advocaten staat op nummer 28 in de top 50 van grootste kantoren van Nederland.

Bij Holla Advocaten nemen we het graag Hoogst Persoonlijk. De pay-off van Holla Advocaten ‘Hoogst Persoonlijk’ staat in alle communicatie centraal. Dat betekent dat de advocaten van Holla betrokken zijn bij haar cliënten en zij met hen samenwerken. Holla Advocaten is de juridische business coach voor haar cliënten. Wie zich thuis voelt in een ondernemende werkomgeving waar een persoonlijke benadering voorop staat, is bij Holla Advocaten op zijn plek.