Webinar (online) reclamerecht

Online reclame in tijden van corona – juridische do’s & don’ts

Op donderdag 11 juni 2020 om 15.30 uur organiseren wij een webinar voor reclamemakers (zoals marketeers en werknemers van reclamebureaus) en bedrijfsjuristen die reclame in hun portefeuille hebben.

Corona drukt op de advertentiemarkt. Echter, ook in crisistijden is het belangrijk om reclame te blijven maken. De effectiviteit ervan ligt dan zelfs hoger dan in normale tijden, zo wijst onderzoek uit. De toon van de reclame moet uiteraard passend zijn; niet opportunistisch maar juist proberen (maatschappelijke) waarde toe te voegen. De huidige situatie biedt ook kansen, onder meer op het terrein van online reclame. Door de afgekondigde maatregelen is de schermtijd flink toegenomen, terwijl de prijzen voor advertenties dalen. Dit maakt de Leidraad bescherming van de online consument die vrij recent door de Autoriteit Consument en Markt (ACM) is gepubliceerd extra relevant. Wat behelst deze leidraad? En, wat zijn de mogelijkheden van keyword advertising en waarmee moet rekening gehouden worden met reclame maken via social media en influencers? Robbert Sjoerdsma en Katrien van de Wijdeven gaan graag – virtueel – met u de discussie aan over deze onderwerpen.

Deelname is kosteloos. Aanmelden kan hieronder middels het aanmeldformulier.

U ontvangt 1 dag van te voren de aanmeldlink voor het webinar.